Din ballongbiljett är giltig i 2 år från köptillfället, om inget annat anges i samband med köpet. Det innebär att du har gott om tid att boka in och genomföra din flygning under någon av de säsonger som infaller inom denna tvåårsperiod.

Så fungerar giltighetstiden:

  • Biljetten gäller i 24 månader från det datum du köpte den.

  • Flygningen ska genomföras under en aktiv ballongsäsong (maj–september), inom biljettens giltighetstid.

  • Du kan boka och boka om flera gånger, men flygningen måste genomföras innan biljetten går ut.

Vad händer om flygningen ställs in?

Eftersom ballongflygning är väderberoende händer det att flygningar ställs in. När detta sker förlänger vi automatiskt giltighetstiden med 30 dagar från den senaste bokade flygdagen, så att du har möjlighet att boka ett nytt försök.

 

Exempel: Om du hade en flygning bokad den 15 augusti och den blev inställd, förlängs din biljett till den 14 september utöver det ursprungliga slutdatumet – så länge din biljett fortfarande var giltig vid tidpunkten för bokningen.

Kan biljetten förlängas ytterligare?

Ja – om du behöver mer tid finns möjlighet att förlänga giltighetstiden med 1 år mot en avgift på 300 kronor.

Viktigt att tänka på:

  • En biljett kan endast förlängas så länge den fortfarande är giltig.

  • En utgången biljett kan inte förnyas eller användas – därför rekommenderar vi att du hör av dig i god tid om du börjar närma dig giltighetsgränsen.

Osäker på hur länge din biljett gäller? Kontakta oss med din biljettkod, så hjälper vi dig att kontrollera giltighetstiden och eventuella förlängningsmöjligheter.